تکریم دانشمندان الگویی شایسته برای نسل آینده است

استان اردبیل
آئین تجلیل از دانشمند برجسته اردبیل برگزار شد؛ آیت ا.. عاملی

تکریم دانشمندان الگویی شایسته برای نسل آینده است

مراسم بزرگداشت و تجلیل از نخبه علمی، فرهنگی و اجتماعی، دانشمند یک درصد جهان نورالدین قدیمی با حضور مسئولین استانی در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید اردبیل ،آیت ا.. سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه اردبیل در این مراسم گفت: بزرگترین ثروت جامعه علما، دانشمندان و فرهیختگانی هستند که به صفت علم که همان صفت الهی است، آراسته شده‌اند و بیش از هر زمان دیگر باید قدردان مجاهدت آنها در این عرصه باشیم.

وی با اشاره به علم و عالم برای هر شهر و منطقه برکات و نعماتی را به همراه دارد افزود: در طول تاریخ کشورمان ایران از این برکات بی‌بهره نبوده و امروز نیز به وجود دانشمندان و فرهیختگان بزرگ همچون دکتر قدیمی که به عنوان یک درصد دانشمند برتر جهان انتخاب شده، افتخار می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه باید در جامعه چهره‌های علمی، دانشگاهی و فرهیختگان در سنگرهای مختلف مورد تجلیل و تکریم عملی قرار گیرند اظهار داشت: برای نسل آینده این اقدامات الگویی شایسته در تکریم علم و عالم است.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: در استراتژی تربیتی جامعه خانواده‌ها وظیفه دارند تا نسلی فاخر و ارزشمند همچنین آگاه و مسلط به مسائل فرهنگی، دینی و ادبی تربیت کنند تا زمینه ظهور و بروز انسان‌هایی شایسته و فاخر همچون استاد قدیمی فراهم آید.

دکتر فرشید سلیمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز در این مراسم گفت: زمانی که آقای قدیمی دانشجوی ما بودند با فعالیتهای علمی ایشان آشنا بوده ام و در آن زمان با نگارش مقالات متعدد از دانشجویان فعال ما بودند.

وی ادامه داد: نورالدین قدیمی از اساتید برجسته دانشگاه آزاد اسلامی است که با فعالیت‌های مثبت و شایسته در ارائه مقالات و پژوهش‌های مختلف توانسته در سطح دنیا جز یک درصد دانشمندان برتر معرفی شود.

سلیمی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد حمایت‌های همه‌جانبه را از اساتید و دانشجویان انجام می‌دهد تا فعالیت‌های مؤثری را در بخش‌های مختلف شاهد باشیم.

در پایان این مراسم که به همت هیئت‌النور در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، از افتخارآفرینی این دانشمند اردبیلی تجلیل شد.

لازم به ذکر است نورالدین قدیمی در سال 84 با شرکت در آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی برق اردبیل موفق به قبولی و ورود به دانشگاه شده و در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با معدل الف فارغ‌التحصیل و در سال 88 وارد عرصه علمی و تحقیقاتی شد. وی تا کنون نیز موفق به ثبت 6 اختراع در حوزه برق قدرت و همچنین تألیف کتاب‌های مختلف فعالیت‌های علمی، پژوهشی و فناورانه شده است.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.