اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

استان اردبیل

اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی اربعین حسینی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد

با حضور مجازی و حضوری بزرگانی از ایران و چند کشور جهان، اولین همایش بین‌المللی و دومین همایش ملی «اربعین حسینی تجلی‌گاه ارزش‌های آسمانی و بشری» در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی بسیج اساتید استان رادبیل به نقل از روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی با ارسال پیام ویدئویی به این همایش اظهار کرد: روزی آسمان و زمین فرومی‌ریزد اما نام و یاد سیدالشهدا نمی‌ریزد زیرا امام حسین (ع) سلطنت را از بین برد و دین، توحید و معاد را زنده کرد.
وی با بیان اینکه امام حسین (ع) اصل مکتب را زنده کرد و به یاد مردم آورد، ادامه داد: امام حسین (ع) جامه و لباس فاخری بر پیکر مردم دوخت.
جوادی آملی با اشاره به اینکه خدادوستی و توحید محوری اصل است، تصریح کرد: امام حسین (ع) خون خود را برای جهل‌زدایی و جهالت زدایی داد و دانشگاه باید جهل‌زدایی کند.
وی اظهار کرد: نصیحت موعظه و سفارش نیست بلکه ناصح کسی است که لباس پاک بر تن کند، مردم را برهنه نکند، آبروی جامعه را با اقتصاد سالم حفظ کند و نصیحت باید مدبریت عالمانه و حکیمانه باشد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی هم در سخنانی اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارای ۴ بخش است که بخش اول در مورد مدیریت جهادی و اعتماد به اصل «ما می‌توانیم»، بخش دوم پیرامون برکات انقلاب اسلامی در گام اول انقلاب اسلامی، بخش سوم در مورد اقتدار جمهوری اسلامی و بخش چهارم هم توصیه‌های هفت‌گانه مقام معظم رهبری است.
وی با بیان اینکه نام و یاد امام حسین (ع) بعد از قرون متمادی و بعدازاین همه دین ستیزی هنوز زنده است، تصریح کرد: آزادی بهترین حق انسان است و امام حسین (ع) در شب عاشورا به یارانش می‌گوید آزاد هستید که بروید.

اربعین پژوهی

 نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به اینکه امام ناجی انسان‌ها است، اضافه کرد: امام حاضر است که خود آسیب ببیند ولی تلاش می‌کند که دیگران را نجات دهد.
نواب با بیان اینکه زیارت اربعین در نزد امام حسن عسگری هم‌طراز با نمازخواندن است، اظهار کرد: زیارت اربعین مورد تاکید است و قرائت زیارت اربعین هم مورد سفارش است اما توصیه می‌شود قبل از قرائت زیارت اربعین حتماً چندین بار ترجمه این زیارت را مطالعه کنند.
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی ادامه داد: در زیارت اربعین بیش از ۶۰ صفت امام حسین (ع) ذکر شده است و همچنین صفات دشمنان سیدالشهدا بیان شده است.

اربعین پژوهی

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: انسان اگر خودش را به جایی برساند که در آنجا خدا را ببیند، حتماً از بند دنیا آزاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه شهدا با بصیرت بودند، تصریح کرد: شهدا از جان خود گذشتند و با فداکاری و ایثارگری شهید شدند و امروز ما به خودمان می‌بالیم که در ایران اسلامی زندگی می‌کنیم.
موسوی با بیان اینکه سفارش مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی استفاده از جوانان متدین، فاضل، اندیشمند و ولایی است، افزود: باید با تمام وجود به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه و عمل کنیم.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید در همه زمینه‌ها همفکری کرده و با ضرب افکار به فکر خدمت بیشتر برای نظام و انقلاب اسلامی و مردم باشیم.
موسوی با اشاره به اینکه امروز مهم‌ترین رسالت ما حفاظت از خون شهدا است، اظهار کرد: افکار و اندیشه‌های شهدا نشئت گرفته از مسیر سیدالشهدا است و شهدا مسیر امام حسین (ع) را انتخاب کرده و در این مسیر حرکت کردند.
وی افزود: ما آدم سالمی می‌خواهیم که انسان را متحول کند و در اندیشه و رشد و بالندگی انسان‌ها سهم داشته باشد تا بتواند در هر مسئولیتی که هست، در خدمت انقلاب اسلامی و مردم باشد.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.