سومین وبینار آزاد اندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه محقق اردبیلی

استان اردبیل
وبینار آزاد اندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری

سومین وبینار آزاد اندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه محقق اردبیلی

رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان: جامعه را باید به اصل مساله "انتخابات" با رویکرد "انتخاب درست" هدایت کرد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اردبیل؛در سومین وبینار آزاد اندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری در دانشگاه محقق اردبیلی مطرح شد؛
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان: جامعه را باید به اصل مساله "انتخابات" با رویکرد "انتخاب درست" هدایت کرد.
سومین وبینار از سلسله وبینارهای آزاداندیشی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری با عنوان "امیرالمومنین امام علی (ع) و آیین حکمرانی" به همت کانون بسیج اساتید و دفتر هم اندیشی استادان نهاد رهبری دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی در این وبینار با بیان اینکه انتخابات یک مساله اجتماعی بوده و با مقوله حکمرانی متناسب است؛ گفت: حکمرانی و مدیریت اجتماعی علی(ع) به دو شکل قابل دریافت است: نخست؛ کلمات علی (ع)، خطبه ها، نامه ها و امرو نهی ها که قله این میراث نهج البلاغه است چرا که حاوی مطالب کاربردی است و مورد دوم سیره عملی امیر(ع) که سرمایه بزرگی است که در اختیار ما قرار داده شده است.
ایشان در باب حکمرانی و مدیریت اجتماعی علی (ع) با اشاره به خطبه 131 نهج البلاغه افزود: حضرت علی(ع) و امام حسین (ع) و ائمه کلام و منطق یکسانی دارند و دلیل عهده گرفتن حکمرانی، اقامه دین و اصلاح جامعه است تا مظلومان در امنیت بوده و احکام در جامعه اقامه بشوند. وي افزود: امام علي (ع) در مقام حکمراني به دنبال عدالت اجتماعي بود.
وی با بیان این که امام خمینی (ره) نیز در جامعه به دنبال احیای دین و اصلاح جامعه بودند، افزود: اهتمام امام راحل این بود که مردم پای کار بیایند و رای مردم به همان شکلی که هست بیان شود و پس از انتخابات از مشارکت مردم تقدیر و تشکر می کردند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان خوزستان تاکید کرد: تمامی بوق ها و شیپور های نظام سلطه علیه نظام جمهوری اسلامی به صدا درآمده تا مانع مشارکت مردم در انتخابات پیش رو شوند. لذا، مشارکت پرشور مردم در انتخابات، همانند حضور در انقلاب، يک "نه بزرگی" به همه این سلطه گران و دسیسه جویان است.
ایشان افزود: امسال کار ما سخت است چرا که ناملایمات نابسامانی ها کم کاری ها و غفلت ها برای مردم مشکلاتی ایجاد کرده که ناشی از نبودن در میان و کنار مردم است . وي افزود: بایستی جامعه را به اصل مساله انتخابات هدایت کرد و از طرفی دیگر ملاک هایی را باید لحاظ قرار داد که مهم ترین آن نسبت فرد با عدالت اجتماعی است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حسنی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان اردبیل نیز در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از حضور اساتید و میهمان برنامه جناب حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی؛ خاطرنشان کرد: در دانشگاه محقق اردبیلی همزمان با فرارسیدن ایام انتخابات برآن شدیم تا سلسله وبینار های مجازی را پیرامون انتخابات برگزار کنیم که با توفیق الهی در 8 جلسه برگزار خواهد شد.
دکتر اسماعيل گلي مسوول کانون بسيج اساتيد و دبير هم اندیشی استادان دانشگاه محقق اردبیلی نيز در اين وبينار با اشاره به ضرورت ايجاد نشاط سياسي و زمينه سازي براي انتخابات پرشور افزود: با توجه به همزماني وبينار يکشنبه هاي انتخاباتي با ايام شهادت امام علي (ع) و نياز روز افزودن حکمرانان و مردم به توصيه¬ها و سيره عملي حضرت، در اين نشست آيين حکمراني از نگاه حضرت علي (ع) بررسي شد. وي ضمن قدرداني از حضور گسترده اساتيد محترم در سلسله وبينارهاي يکشنبه هاي انتخاباتي افزود: در وبينارهاي آزاد انديشي بنا بر اين است که در يک فضاي صميمي و دوستانه موضوعات روز انتخابات بحث و بررسي شود. وي ابراز اميدواري کرد که با توجه به مرجعيت اساتيد دانشگاه براي جامعه بتوانيم گام موثري در زمينه سازي براي برگزاري انتخابات پرشور و انتخاب درست برداريم.
گفتنی است در پایان وبینار، شرکت کنندگان به صورت داوطلب و شفاهی نقطه نظرات خود را مطرح نمودند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.