بمناسبت هفته دفاع مقدس جلسه هم اندیشی با موضوع دفاع مقدس و زنان برگزار شد

استان اردبیل

بمناسبت هفته دفاع مقدس جلسه هم اندیشی با موضوع دفاع مقدس و زنان برگزار شد

بمناسبت هفته دفاع مقدس جلسه هم اندیشی با موضوع دفاع مقدس و زنان، با حضور ریاست محترم دانشگاه آزاد اردبیل و با همکاری امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی بسیج اساتید استان اردبیل ؛بسیج اساتید دانشگاه آزاد اردبیل با همکاری امور فرهنگی دانشگاه جلسه هم اندیشی با موضوع "دفاع مقدس و زنان " با حضور ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل برگزار کرد

دکتر اسحاق رسولی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در جلسه هم اندیشی دفاع مقدس و زنان گفت: ما همگی مدیون خانواده شهدا و جانبازان هستیم که هزینه بسیاری را برای حفظ کشور و آرمان های انقلاب پرداخت کرده اند. همسران جانبازی داریم که بعد از سالها همچنان پرستار همسران خود هستند و اینگونه به انقلاب خدمت می‌کنند. مادرانی داریم که با سوز و گداز از فرزندان شهید خود یاد می­کنند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ایران، همیشه زنان شجاع، با ایمان و رشیده­ای بودند که افتخار آفرینی کردند و خصوصاً در جریاناتی که موضوع دین در میان بوده همیشه بانوان نقش آفرینی داشتند. این نقش در دوران دفاع مقدس جلوه دیگری پیدا می‌کند که در هیچ برهه دیگری از تاریخ مملکت مشاهده نمی شود و شاید یکی از اعجاب انگیزترین صحنه های حضور و بروز زنان تاریخ ایران در دوران دفاع مقدس رقم خورده است .

رسولی افزود: یکی از دلایل این جلوی تاریخی زنان به رهبری و عزت آفرینی حضرت امام (ره) برمی‌گردد. حضرت امام با رهبری خود نقش بی بدیلی برای زنان قائل شدند و چنان فرهنگ و معرفتی را در ایران به وجود آوردند که به واسطه آن، در دوران انقلاب و دفاع مقدس صحنه های کم نظیری از ایمان و شجاعت و فداکاری توسط زنان خلق شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل عنوان کرد: حضرت امام در بیانات خود می فرمایند که حضور زنان در صحنه های سیاسی و اجتماعی نه تنها لازم بلکه واجب و ضروری است و زن باید در مقدرات اساسی مملکت دخالت کند. همین دیدگاه زمینه‌ساز حضور تعیین کننده زنان در دوران انقلاب و دفاع مقدس است و در جای دیگری مطرح می کنند که اگر زنان شجاع و انسان ساز از ملتها گرفته شوند ملت ها به شکست و انحطاط کشیده می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین در وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام آمده است که ما مفتخریم بانوان و زنان پیر و جوان و خرد و کلان در صحنه های فرهنگی اقتصادی و نظامی حاضر و همدوش مردان یا بهتر از آنان در راه تعالی اسلام و مقاصد قرآن کریم فعالیت دارند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این بیانات اوج تجلیل از زنان توسط حضرت امام است. ایشان با کسی تعارف نداشتند و صحبت‌هایشان بیانگر اعتقادات واقعی و درونی بود که به آن ایمان داشتند.

رسولی با بیان اینکه ما هیچ وقت جنگ طلب نبوده ایم و دفاع را مقدس می دانیم گفت: دفاع همچنان ادامه دارد و امروز زنان و بانوان با ایمان همانطوریکه حضرت زینب واقعه عاشورا را به یک جریان فرهنگی تبدیل کرد.دفاع مقدس را هم به یک جریان فرهنگی و زنده تبدیل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل متذکر شد: تابلوی حضور زنان در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار درخشان و بی بدیل است. از حضور رودررو در نبرد گرفته تا حضور در ستادهای پشتیبانی جبهه‌ها . اگر این حضور زنان نبود افتخارات کسب شده است قابل دستیابی نبود.

وی افزود: آری ما مدیون بانوانی هستیم که در دوران دفاع مقدس همدوش مردان و در جاهایی پیشگام تر از آنها ظاهر شده اند و عزت و عظمت کشور را حفظ کردند این امکان پذیر نبود مگر با معرفت و ایمان قوی که در قلب و روح زنان این مملکت وجود دارد.

در ادامه با اشاره به جایگاه ،مقام و منزلت خانواده شهدا در نظام اسلامی و همچنین نقش آن ها در جامعه ای فعال و شکوفا از خانواده شهید موذن تجلیل به عمل آمد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.